VISI

Seperti sekolah-sekolah di negeri Kedah yang lain, visi dan misi SJK(T) Ladang Sungai Getah  telah diselaraskan mengikut visi dan misi KPM. Tujuannya adalah untuk menunjukkan komitmen Jabatan Pelajaran Negeri Kedah yang sederap dan sekata dengan visi dan misi yang dihasratkan oleh KPM. Pendekatan ini adalah satu strategi yang bijaksana dalam memastikan visi KPM selaku pemegang kepada mandat dalam sistem pendidikan di negara ini dapat dihayati, difahami dan diterjemahkan oleh seluruh warga pendidikan di negeri Kedah pada amnya dan khususnya oleh warga SJK(T) Ladang Sungai Getah. Visi dan misi SJK(T) Ladang Sungai Getah dinyatakan seperti berikut;

VISI SEKOLAH

SEKOLAH UNGGUL PENJANA GENERASI TERBILANG

MISI SEKOLAH

MEMBANGUN POTENSI INDIVIDU MELALUI PENDIDIKAN BERKUALITI

MATLAMAT SEKOLAH

Matlamat sekolah adalah bertujuan untuk memastikan perkembangan potensi murid secara menyeluruh, seimbang dan sepadu. Perkembangan ini  meliputi aspek-aspek intelek, rohani, emosi dan jasmani bagi melahirkan insan yang seimbang, harmonis dan berakhlak mulia.

OBJEKTIF SEKOLAH

A PEMBINAAN SAHSIAH MURID BERTERASKAN KEPADA PENGHAYATAN KEAGAMAAN DAN MORAL. MENGURANGKAN  BILANGAN  KES DISIPLIN

A MELAKSANAKAN 100% PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN BERLANDASKAN KURIKULUM TERKINI.

A MEMPERTINGKATKAN TAHAP KECERGASAN MURID KE TAHAP PALING MAKSIMUM SERTA MAMPU BERSAING MEWAKILI DAERAH DAN NEGERI DI DALAM PELBAGAI KEGIATAN KURIKULUM & KOKURIKULUM.


A PENGUKUHAN SEMANGAT PATRIOTISMA, SETIA KAWAN DAN PERPADUAN YANG KENTAL DI SEMUA PERINGKAT.

A MENCAPAI TAHAP BUDAYA KERJA CEMERLANG  BAGI SEMUA GURU DAN STAF SOKONGAN.

A MEMBINA KEYAKINAN DIRI DAN MENINGKATKAN MOTIVASI KENDIRI SETIAP MURID.


A SENTIASA MENGAMALKAN BUDAYA PENYAYANG DAN PRIHATIN.


A MENGADAKAN SUASANA PEMBELAJARAN YANG CERIA, BERSIH DAN SELESA DENGAN MENGUJUDKAN SEKOLAH DALAM TAMAN.

A MEMPEROLEH SIJIL TANPA BERTEGURAN CEMERLANG   DALAM   PENGURUSAN KEWANGAN SEKOLAH.

MENJALIN RANGKAIAN KERJASAMA DENGAN SEMUA WARIS  PELAJAR DAN KOMUNITI SETEMPAT.


No comments:

Post a Comment